Karl Aleksander Kotkas oma abikaasa Rosaliega

Karl Aleksander Kotkas (15. [vkj 3.] august[1] (ka 7. august [vkj 26. juuli][2][3][4]) 1878[1] (ekslikult ka 1868[2][4]) – 1. juuli 1955) oli Ketneri talu peremees, Pangodi vallavolikogu ja vallakohtu esimees, Otepää koguduse nõukogu liige, seltsitegelane.

Tema isa oli Ketneri talu peremees Hindrik Kotkas.

20-aastaselt abiellus ta sama vana Rosalie Tiidoga. Sealtpeale tegid nad üheskoos talutööd ja kasvatasid käsikäes üles 8 last. Nad harisid oma kodutalu põllud viljakandvateks ja tegid sellest ühe kõige eeskujulikuma talu Pangodi vallas.[3] Selle eest andis vald neile ka tunnistuse ja kodukaunistamise komiteelt saadi preemia.[2]

1938. aastal peeti Kotkast tema juubeli puhul meeles mitmes ajalehes. "Juubilarid on teinud kõik, mis võimalik elutöös ja annud ka lastele parima töövaevast," kirjutas Uus Eesti.[3] Veel sel ajalgi oli Kotkas Otepää koguduse nõukogu liige.[2]

Kotkastel oli 6 tütart (Hildegard, Elfride, Berta Johanna, Leida, Alma Vilhelmine, Linda) ja 3 poega (Hermann, Arnold, Meinhard). Berta Johanna suri noorelt. Hildegardi poeg oli Karl Laantee, Elfride abiellus Ruusa talu peremehe Elmar Ehasaluga.

Viited[muuda | muuda lähteteksti]

Välislink[muuda | muuda lähteteksti]