Madise rehielamu

Madise talu asub Päidla külas Raiga–Räbi–Nõuni–Lutike tee ääres.

Madise taluhoone on üks kahest kõige esiletõstetavamast rehielamust Päidlas ja ümbruskonnas.[1]

Talu peremees oli Aleksander Lill, kes elas seal oma naisega nende surmani 1970. aastal. Enne Teist maailmasõda oli neil suur talu, kus oli ka rehepeksumasin.[2]

Kuni 2019. aastani elas seal nende 1921. aastal sündinud tütar[3] Elga-Amanda Kõll, kellelt on üles kirjutatud kohalikku pärimust.

Pärimus[muuda | muuda lähteteksti]

  • Mõrtsuka järve kohta liigub niisugune jutt, et seal põhjas on mingi kivi, kuhu alla on varandus peidetud. Siin oli juttude järgi tegutsenud üks röövlijõuk. Nad olid siin inimesi tapnud ja nende vara röövinud ja selle pärast siis järve põhja peitnud.
  • Toda kalmet, kuhu juurde Päidlas nüüd silt üles on pandud, ei tea mitte keegi. Muudku kutsuti Pihlamäeks ja nüüd äkki kivikalme. Vanad elanikud arvavad, et siin on vist midagi segi läinud, et see on mäeks kujunenud sellepärast, et talude ajal vedas talumees, kes seal elas, Kuleva (Kuhva) Leo, sinna kive.
  • Aga üks kalme on Päidla mõisa juures, järve ääres, kus nüüd on kaheksa korstnaga maja. Vot säält oli kaevatu ja midagi leitu. Kui ma koolis käisin, siis käisime seal metsa istutamas ja aukude tegemise ajal tuli käevõru ja konte.

RKM II 439, 446. Kogunud Olaf Suuder.

Viited[muuda | muuda lähteteksti]

  1. Otepää looduspargi maasikuline tsoneering (PDF). 2009.
  2. Jaan Lausing, Tarmo Lausing. Mees, kes jäi ellu. Taadu. Otepää jne 2018. Lk 78.
  3. Saaga